MSOA vyrazila mezi Skoty

V červnu se studenti prvního až čtvrtého ročníku účastnili týdenní exkurze do Skotska. Náplní této výpravy bylo nejen zhlédnutí mnoha kulturních památek a seznámení s kulturou Skotska, ale také zkvalitnění komunikace v anglickém jazyce, k níž měli studenti opravdu mnoho příležitostí, a to nejen v rodinách, v nichž byli během celého pobytu ubytováni.

Cesta byla naplánována přes Naarden v Holandsku, kde jsme absolvovali komentovanou prohlídku muzea Jana Amose Komenského.

Ohromným zážitkem byla pro všechny plavba trajektem, jenž na nás čekal  v Ijmundenu, aby nás přepravil do Newcastlu. Již na trajektu jsme zaznamenali, že celý výlet bude pro nás nezapomenutelný také bílými nocemi, které jsou právě pro měsíc červen ve Skotsku typické.

Hned první den ve Skotsku jsme se vypravili do Melrose Abbey – kde jsme se nechali unášet dech beroucími ruinami tohoto opatství, místem, kde je údajně uloženo srdce skotského krále Roberta Bruce. Zbytek odpoledne jsme nasávali atmosféru Skotska, abychom se k večeru vydali do města Edinburgh, kde už všechny s nedočkavostí očekávaly naše nové rodiny, kterým studenti po celou dobu pobytu říkali „mamka a taťka“.

Celý následující den jsme strávili v Edinburghu, jenž při návštěvě Skotska nesmí chybět. Toto kamenné město je jedním slovem úchvatné. Projít všechny skvosty je časově náročné, ale studenti s chutí absolvovali prohlídku Edinburgh Castle, prošli Royal mile – královskou mílí – až k Holyrood Palace, tedy k sídlu Marie Stuartovny. Bohaté zážitky ve studentech zanechalo také velkolepé Skotské národní muzeum, kde svou rozmanitostí a rozlohou našel každý „to své“.

Další den jsme hned v ranních hodinách zamířili k národnímu monumentu Williama Wallace a k dalšímu skotskému hradu, tentokráte k Stirling Castle. Odpoledne nás již čekala cesta do krajinné oblasti Highlands, kde jsme plni sil a elánu v Glencoe podnikli malou túru na „kopec“, na jehož vrcholu nás čekal nádherný pohled na tuto malebnou přírodu. Následně jsme se přes Fort Williams dostali až do Glenfinnan, které je mimo jiné proslulé také mostem, přes nějž projížděl ve filmovém zpracování Harry Potter do Bradavic.

Poslední den jsme se vydali podél západního pobřeží, abychom si prohlédli Bamburgh Castle a prošli se bosou nohou po nádherné písečné pláži Bamburgh Beach. A protože jsme zhlédli již jedno místo, kde se Harry Potter natáčel, nemohli jsme nezastavit u hradu, který měl představovat právě onu pověstnou školu kouzel – Bradavice. Alnwick Castle byl tak naší poslední zastávkou, neboť v podvečer nás v North Shields již čekal trajekt směřující zpět do Ijmundenu. Před námi tak byl další uchvacující zážitek na širém moři, které bylo díky bílým nocím po celou dobu zřetelně viditelné.

Naší vzdělávací exkurzi počasí přálo. Byť je Skotsko typické svou variabilitou počasí, a studenti tak byli vybaveni pláštěnkami a oblečením do času i nečasu, po celou dobu nám svítilo slunce a teplota dosahovala velmi příjemných hodnot. Studenti fungovali během exkurze jako skvělý tým, a to napříč všem ročníkům. Z exkurze si odnášeli i odváželi mnoho nezapomenutelných zážitků, také sebevědomí v anglickém jazyce a v neposlední řadě nová kamarádství.

• Maturitní zkouška 2019 – podzimní termín

Maturitní zkouška 2019 – podzimní termín  02.09.2019 – MAT (didaktický test) 03.09.2019 – CJL (písemná práce a didaktický test) 04.09.2019 – AJ (písemná práce a didaktický test) Místo a čas vykonání zkoušek (nekoná se na naší škole) jsou uvedeny v písemných pozvánkách, které byly maturantům již rozeslány na e-mailové adresy uvedené v maturitním informačním systému. […]

Více informací
  • Everything is bigger in Texas

V pátek 21. června strávili naši studenti tři hodiny s rodilým mluvčím. Jonathan každoročně navštěvuje naši školu a pořádá aktivity s našimi žáky. Letos jsme měli možnost dozvědět se spoustu informací o Jonathanově rodném Texasu, jeho historii a zajímavostech. Poté už následovaly hry, hádanky, soutěže a spousta, spousta konverzace v angličtině 🙂